Lumea virtuala: avataruri si fantome

Lumea virtuala: avataruri si fantome

Mediile de socializare (Facebook, MySpace), avatarurile din jocurile video si comunicarea instantanee prin chat si prin telefonul mobil ne-au bulversat obisnuintele si felul in care ne adresam unul altuia. Miracolul indragostirii si drama despartirii s-au mutat pe site-urile de intalniri amoroase si in lumi paralele de tipul Second Life, iar adolescentii se simt mai aproape de prietenii lor virtuali decat de membrii reali ai familiei. Plecand de la aceste mutatii, psihanalistul francez Serge Tisseron arata in ce fel adolescentii de azi redefinesc dorinta, relatia cu celalalt si perceptia realitatii. Noile tehnologii sunt locul in care cautam un remediu contra stresului, depresiei, frustrarilor, traumelor si singuratatii, riscand sa ne pierdem busola in oceanul virtual.

In fata acestui miraj al ecranelor si al internetului, psihoterapeutul francez ne readuce cu picioarele pe pamant, indemnand la revalorizarea corpului si la redescoperirea poftei pentru jocurile de rol. Cartea se adreseaza deopotriva psihologilor si parintilor. „Cine nu si-a dorit vreodata sa aiba parte de toate beneficiile unei vieti in societate, bucurandu-se in acelasi timp de avantajul solitudinii? Facebook, MySpace si Second Life iti permit sa te simti aproape de ceilalti, fara sa pierzi nimic din sentimentul de independenta. Pot sa ma angajez sau ma detasez cu un simplu clic. Dar sunt linistit cu atat? Nu tocmai.“ - Autorul Serge Tisseron este psihiatru si psihanalist, fotograf si autor de benzi desenate. Director de cercetare la Universitatea Paris-Vest Nanterre, urmareste trei domenii principale: traumele transgenerationale, relatia cu imaginile si schimbarile sociale si psihice aduse de noile tehnologii.

La editura Trei a mai fost tradus volumul Psihologia jocurilor video.


Autor:
Serge Tisseron

Ți-a plăcut? Transmite mai departe:
       

Exprimă-ți părerea!